woensdag 8 mei 2013

Hardlopen!


Wie had dat gedacht: Het is 8:30 uur, Sandra stapt uit bed, eet een banaantje, trekt haar hardloopschoenen aan en weg is ze. Zo hup, om een rondje te maken van 5 km of een intervaltraining te doen. Zelf zag ik dit niet zo snel gebeuren aangezien ik best wel een godsgruwelijke hekel had aan hardlopen.


Hardlopen associeerde ik met saaie, maar dan ook hele saaie rondjes. Ik was ongemotiveerd, had geen doel voor ogen, liep op slechte schoenen en die verdomde oordopjes wilde maar niet fatsoenlijk in m'n oren blijven zitten (en zonder muziek was ik helemaal niet vooruit te branden) Na welgeteld 2 keer besloot ik dit nooit meer te doen. Saai saai saai saai saai. 

Totdat m'n moeder aankaartte dat ze graag eens de Marikenloop wilde doen. Ze heeft de laatste jaren veel gewandeld, maar wilde graag de stap naar hardlopen maken. Aangezien ik van het kippenhok thuis (wat wil je met 5 meiden) alsnog de sportiefste was en de loop 3 jaar geleden in een opwelling, als uitdaging, zonder te trainen liep, vroeg ze mij om mee te doen. Samen is in ieder geval gezelliger dan alleen.

Dat betekende dus dat ik weer moest gaan hardlopen. Ik zou het namelijk niet kunnen verkroppen om eventueel een slechtere tijd te lopen dan 3 jaar geleden, dat zou m'n eer te na zijn. Deze keer besloot ik het dus wat beter aan te pakken. Er werd een app gedownload (Nike+ I love you!!!), een trainingsschema opgezocht en fatsoenlijke oordopjes die zelfs met de gekste bewegingen niet uit zouden vliegen gekocht (je weet maar nooit).

Door schade en schande ben ik inmiddels een beetje wijzer geworden. Met 3 °C in een T-shirtje lopen is niet zo'n goed idee. Hardlopen zonder fatsoenlijk gegeten te hebben gedurende de dag evenmin. Daarentegen werkt lekkere uptempo muziek voor mij wel echt als een malle. Ik begon zelfs enthousiast te worden! Zo enthousiast dat ik me spontaan inschreef voor 3 andere hardloop events, waaronder We Own The Night in Amsterdam. 10 km, een week vóór de Marikenloop. Met het kleine detail dat ik toen ik me inschreef 2 weken geleden, nog nooit een 5 km aaneen had gelopen. Over een uitdaging gesproken.

Je kunt dus wel stellen dat ik het hardloopvirus te pakken heb en zal er dan ook over gaan bloggen omdat het inmiddels een onderdeel van m'n dagelijkse leven is geworden. Inmiddels kan ik 7 km aan een stuk en probeer ik deze week de 8 km te halen. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!

Heb jij het virus ook al te pakken of ben je een couch potato? Tell me!

Liefs,


Sandra

0 reacties:

Een reactie plaatsen