zondag 12 mei 2013

8 km! De laatste echte training voor WOTN

Nog 1 weekje, en dan is het zo ver, dan sta ik om 20:00 uur aan de start van We Own The Night. Met natuurlijk als doel 10 km hard te lopen zonder pauzes! Volgens het trainigsschema wat ik bij mijn aanmelding kreeg, moest ik zaterdag 8 km hardlopen. Pfoe 8!

Mijn rode make up-loze hoofd
Eigenlijk keek ik er een beetje tegenop en ik liep er dan ook redelijk tegenaan te hikken. Eerst ging ik naar de markt en rommelde een beetje aan, maar om 15:30 uur kon ik er niet meer omheen. Ik had ruwweg een route uitgestippeld op google maps en ging naar buiten. Daar kwam ik alleen tot de conclusie dat de wind een beetje anders stond dan ik dacht. (vrouwen en gevoel voor richting..) Nu waait het altijd wel in Leiden, maar die dag waaide het hard. En ook nog eens precies de verkeerde kant op. Zou ik namelijk mijn route lopen, dan betekende dat ik op de terugweg (dus 4 km) met een volle tegenwind te kampen zou hebben. Change of plans dus.
In plaats van de oorspronkelijke route besloot ik gewoon de andere kant op te rennen, met volle tegenwind langs het kanaal. Het was best pittig, maar ik was zo blij dat ik op de heenweg tegenwind had!
Bij die groene piek rende ik van de brug naar beneden ;)
Na ongeveer 4 km nam ik een brugje naar de andere kant omdat ik had bedacht dezelfde mooie, groene route terug te lopen aan de overzijde. Echter lopen er maar weinig dingen volgens plan. Ik kon dezelfde route namelijk niet teruglopen door gekke wijkjes en zij-watertjes zonder bruggen. Ik probeerde bij het kanaal te blijven, maar moest weer terug de wijk uit om ├╝berhaupt verder te kunnen. Inmiddels had ik er al 6 km opzitten, terwijl ik nog 4 km van huis was, alleen dat wist ik toen nog niet. Ongeveer 1,5 km verder kwam het kanaal weer in zicht. Ik probeerde nog een beetje te sprinten, maar eigenlijk ging het gewoon echt niet meer. Yes ik had 8 km in the pocket! En zelfs met een gemiddelde pace van 5'26"! Dat ik nog 2 km moest wandelen deed me eigenlijk niet veel, zo kon ik namelijk alsnog genieten van de mooie route naar huis.
Genieten deed ik zeker, al werd de pret wel een beetje verstoord door de regen die na 5 minuten wandelen uit de hemel kwam gekletterd. Als een bezopen katje kwam ik thuis en ruilde de kou in voor een warme douche.

Komende week moet ik mn krachten sparen, dus train ik even niet nauwelijks. Wel heb ik het selectiegesprek in Utrecht op de planning staan en zondag natuurlijk WOTN. Al met al beloofd het een spannende week te worden.

Wat staat er jou komende week allemaal te wachten?

Liefs,

Sandra

0 reacties:

Een reactie plaatsen